5 качествени албума от февруари, които може би сте пропуснали

Човешката цена на славата

Когато бях малък, за папараците често се говореше като...

Историята на един хит: Seal – Kiss From a Rose

Трудно ще откриете по-добър пример за “филмова балада” от...

Пет качествени албума от юли, които може би сте пропуснали

Осъзнаваме, че безкрайния списък от нови издания може да...

Краят на една ера за Childish Gambino

Понятието „музикална култура в ерата на стрийминга“ често предизвиква...

Неочакваният мейнстрийм успех на Mitski

Внезапният възход на Mitski през изминалата година e изключителен....

Share

Осъзнаваме, че безкрайния списък от нови издания понякога може да ви погълне. Затова в края на всеки месец LOUD напомня за пет албума, които е възможно да сте пропуснали, а заслужават внимание.

Elodie – Ok. Respira

Не сме свикнали да получаваме цялостно добри албуми от звездите на фестивала Sanremo (с изключението на смелия Mahmood). Съдействието на доказани таланти като Daddust, Federica Abbate и Elisa, обаче, си е казало думата и Elodie е направила силен и стегнат албум. “Ok. Respira” прави далеч по-добро впечатление от предшествениците си и доказва, че певицата е способна на хомогенен денс поп проект с достатъчно характер и наличието на няколко типично италиански балади. Разбира се, в никакъв случай не говорим за средиземноморската версия на “RENAISSANCE”, но заявката за италианската поп корона е факт.

Слушайте в Spotify и Apple Music.

Glüme – Main Character

“Main Character” разказва за израстването на Glüme Harlow в Лос Анджелис, дисфункционалните взаимоотношения в семейната среда и родителстването на самия себе си. Самопровъзгласилата се Walmart версия на Marilyn Monroe кръщава албума си “Main Character”, тъй като в нито един момент досега не се е чувствала като главния герой в собствената си история. Артистичният синтпоп албум не звучи като запис за стрийминг ерата, а като концептуално изживяване, което ще се оцени от по-нишова аудитория.

Слушайте в Spotify и Apple Music.

Gracie Abrams – Good Riddance

Преди две години Olivia Rodrigo връхлетя на поп сцената с баладата си “drivers license”, но малко от вас знаят, че основното ѝ вдъхновение е Gracie Abrams – самобитна bedroom-поп сензация, която умее особено добре да описва вътрешния си свят в минималистични балади. “Good Riddance” се появява на бял свят две години след EP-то “This Is What It Feels Like” и звучи като дневника на автор, който знае, че никой не е съвършен и всеки наранява околните и допуска грешки. Парчетата са продуцирани от Aaron Dessner (стоящ зад “folklore” и “evermore” на Taylor Swift) и се разгръщат подобаващо след многократно слушане.

Слушайте в Spotify и Apple Music.

Rebecca Black – Let Her Burn

Вероятно все още свързвате името на Rebecca Black с масово осмивания интернет хит “Friday”. През 2021 година певицата с мексикански корени реши неочаквано да ни въведе в новата си артистична визия на смел hyperpop експериментатор. Дългоочакваният дебютен албум можеше да заложи на всички клишета на модерния жанр или да остави контрола в ръцете на доказани композитори, но вместо това Rebecca залага на емоционален поп, който проследява бурната ѝ връзка с музикалната индустрия и мнението на околните.

Слушайте в Spotify и Apple Music.

SYML – The Day My Father Died

Още през 2019 година някои слушатели спрегнаха Brian Fennell за едно от най-свежите нови имена в музиката. Вероятно причината е топлият и искрен подход към писането на песни и красивата продукция. Вторият му албум “The Day My Father Died” е значително по-колаборативно усилие. Гост участието на Guy Garvey, Charlotte Lawrence и Lucius прави впечатление, но не успява да измести фокуса от таланта на SYML. Аранжиментите също за значително по-смели и раздвижени.

Слушайте в Spotify и Apple Music.