Коя е Ava Max? Четири години след пробива ѝ в чартовете с хита “Sweet But Psycho”, певицата с албански корени продължава да буди подозрения и въпроси. Най-популярните обвинения са, че тя е т.нар. industry plant. Това, разбира се, е доста снобарско и сексистко предположение.
Всъщност, биографията на Amanda (истинското име на Ava) не изненадва с нищо специално – звездата израства в Милуоки, пее от малка, заминава за Лос Анджелис, където дълги години неуспешно се опитва да развие кариера като певица и в повратния момент съдбата я среща с Henry Walter – продуцент на The Weeknd и Katy Perry.
Настрана от тези сухи биографични бележки, знаем малко за Ava Max. Поп парчетата, които пише са често предвидими и generic, но едва ли някой ще успее да оспори умението ѝ да пише запомнящи се мелодии и да препраща към златните години на поп музиката, когато певици като Rihanna, Lady Gaga и Britney Spears носеха цялата музикална индустрия на плещите си.
Вторият албум на Ava Max “Diamonds & Dancefloors” пристига с една идея по-лични парчета, вдъхновени от трудна раздяла. Подобно на други денс поп звезди, певицата трансформира болката си в клубни композиции, които имат терапевтичен ефект. Еволюцията спрямо предшественика му “Heaven & Hell” е факт – Eurodance елементите все още са тук, но този път парчетата на Ava звучат по-хомогенно.
“Diamonds & Dancefloors” едва ли ще направи Ava Max една от големите звезди, но вероятно проправя път към превръщането ѝ в артист с ‘cult’ статут и верни последователи ала Carly Rae Jepsen и Robyn. Много от композициите досаждат на първо слушане с методичната си структура, но след няколко завъртания влизат в съзнанието и отказват да те оставят. Особено хитови са 90-тарската “Ghost”, химновата “Weapons”, пандемичната “Diamonds & Dancefloors” и напористата “Get Outta My Heart”. Продукцията, дело на Burns, Henry Walter и Connor McDonough, отговаря на качеството на мелодиите и издига още повече записа.
Проблемът продължава да бъде това, че не научаваме нищо за Ava Max от тези парчета. Прочитът ѝ на темата за раздялата е клиширан и не разкрива каквото ѝ да е за характера ѝ. Няма да се изненадаме, ако някои от вас се зачудят, дали не слушат текстове, написани от изкуствен интелект, на който просто са му зададени темите.
Въпреки забележките, “Diamonds & Dancefloors” е хитов поп албум, който върши работата си повече от добре. Разнообразието не е чак толкова голямо, но всяка песен си тежи на мястото и е органична част от проекта. Би било интересно, ако следващия път Ava Max поеме повече рискове, но дори така тя има потенциала да стане един от онези изпълнители, които се въртят редовно на клубните сцени, а защо не и на домашните партита.
8/10
Слушайте в Spotify и Apple Music.