През соло кариерата си Jack White опита всичко възможно, включително и това да обиколи света с две различни групи от музиканти – едната изцяло мъжка, а другата – изцяло женска. Тази година той дава възможност на всеки да си избере лесно страна, издавайки два албума, които представят двете му различни крайности.
“Entering Heaven Alive” контрастира на експерименталния рок предшественик “Fear of the Dawn” с 11 атмосферични фолк парчета, които препращат към интелектуалния roots рок от 60-те и 70-те години, силно повлиян от блус и кънтри музиката. Много от дългогодишните фенове на Jack White още от времената на The White Stripes знаят, че по-нежните моменти в каталога му блестят, когато са наредени до енергични забивки. Може би и затова цял албум с този вайб не успява да остави толкова силни впечатления.
Разбира се, оригиналните идеи на Jack намират начин да се изявят. “Please God, Don’t Tell Anyone” звучи като саундтрак на уестърн, а в текста разказвачът се моли на Бог да не издава тайната за престъпленията му пред близките му. “I’ve Got You Surrounded (With My Love)” пък се отличава с джаз пиано и особено впечатляващо соло на китара, а космическата “A Madman From Manhattan” би се вписала и в албум на Khruangbin. “If I Die Tomorrow” е смела интерпретация на известния Bond вайб, който много музиканти се опитват да постигнат, а “All Along the Way” избухва в неочаквана реге кулминация.
Решението на Jack White да издаде “Fear of the Dawn” и “Entering Heaven Alive” като два отделни албума, а не като двоен проект, е разумно. Въпреки достойнствата на “Entering Heaven Alive”, който би звучал логично до “Blunderbuss”, ние предпочитаме по-непредвидимата му страна, която направи шумния му предшественик толкова впечатляващ.
7/10
Слушайте в Spotify и Apple Music.