Иронично е, че Melanie Martinez се среща със славата за първи път, благодарение на американската версия на “The Voice” – телевизионно шоу, което те оценява на база на пеенето ти. Десетилетие по-късно специфичният ѝ тон далеч не е най-впечатляващото качество, с което я свързваме.
Melanie е визуален артист. Тя винаги е изглеждала необичайно с разстоянието между зъбите си и косата, разделена на двe половини в различни цветове. Видеоклиповете ѝ оставяха впечатлението за отдаденост към концептуалната визия от самото начало, а с издаването на втория си албум “K-12” Martinez зае и ролята на сценарист и режисьор в пълнометражен съпътстващ филм, в който разпознаваемите пастелни цветове се срещнаха с впечатляващ сюрреализъм.
Третият албум на американката “PORTALS” бе предшестван от визуални тийзъри, загатващи смъртта на алтер егото Cry Baby, в който тя се превъплъти в предните си две издания. Прераждането на героинята в задгробния свят е изненадващо – през 2023 година Melanie е приказно създание с розова кожа и четири очи, което ще накара много от вас да се чувстват некомфортно. Зад маската на гротесковия образ, певицата си позволява да се отдаде на интроспективни съждения и да излезе музикално от комфортната си зона.
Заемайки се с всеобхватната тема за прераждането и цикъла на живота, Martinez не се отказва от хорър атмосферата, допълнена от звукови ефекти на скърцащи врати и пукащи кости. Водевилната заигравка с nursery мелодика също продължава да присъства в парчетата “SPIDER WEB” и “THE CONTORTIONIST”, които са очевиден мост към по-ранното ѝ творчество. От друга страна, “DEATH”, “VOID”, “BATTLE OF THE LARYNX” и “EVIL” се отдават на по-експериментален поп-рок вайб, подсилен от интензитета на барабаниста Ilan Rubin от Nine Inch Nails. Експериментите с вокални филтри и вокодър също правят силно впечатление, но понякога звучат преекспонирано, а гласът на Melanie Martinez не е достатъчно ясен в определени парчета. Текстовете засягат заобиколно лични теми за певицата като токсичната връзка и раздялата ѝ с Oliver Tree, противоречивата ѝ връзка със социалните мрежи и притеснителните обвинения, които бяха повдигнати срещу нея (а по-късно и опровергани).
Сред най-силните композиции в “PORTALS” са откриващото “DEATH”, среднотемповото “TUNNEL VISION”, меланхоличната “BATTLE OF THE LARYNX”, разчупената “THE CONTORTIONIST” и концертната “EVIL”, която се превърна във фаворит на феновете още след първото изпълнение на живо преди няколко седмици. От друга страна, “FAERIE SOIRÉE”, “LIGHT SHOWER” и “MOON CYCLE” далеч не са посредствени, но не изпъкват с нeщо специално.
В крайна сметка, “PORTALS” звучи като важно пътуване за Melanie Martinez и преходен албум, в който тя доказва, че не смята да играе по едни и същи правила всеки път. Ребрандирането на звездата е успешно, отдадеността ѝ към следването на концепция също остава видно, а музиката продължава да ангажира слушателя, макар и да оставя място за подобрения.
8/10
Слушайте в Spotify и Apple Music.