Mitski – The Land Is Inhospitable and So Are We

Vampire Weekend – Only God Was Above Us

През последните 15 години Vampire Weekend изпробваха редица подходи...

Conan Gray – Found Heaven

Започнал кариерата си като YouTube инфлуенсър, Conan Gray успява...

BEYONCÉ – COWBOY CARTER

При издаването на “RENAISSANCE” през 2022 BEYONCÉ разпали любопитството...

Empress Of – For Your Consideration

На предишните обложки за проекта си Empress Of Lorely...

Kacey Musgraves – Deeper Well

Основната теза на новия албум на Kacey Musgraves е...

Share

Mitski има комплицирана връзка със славата. Освен че избягва разкриването на интимни подробности за живота си по време на интервюта, певицата се оттегли от социалните мрежи през 2019 година. Същата година тя обяви, че се отказва от музиката. Впоследствие тя размисли, въпреки че онлайн слуховете твърдяха, че последвалият шести албум “Laurel Hell е нейното сбогуване. Много фенове сметнаха проекта за договорно задължение, но записът беше нещо повече от досадно отбиване на номера – необичайно директен и танцувален за стандартите на Mitski, но и утвърждаващ умението ѝ да покорява, посредством различни инструменти.

За щастие, слуховете се оказаха грешни, а “The Land Is Inhospitable and So Are We” маркира продължението на една кариера, която едва ли скоро ще приключи. Това се случва във времена, в които Mitski е по-популярна от всякога досега. Разбира се, и дума не може да става за слава като тази на Taylor Swift, но успехът на музиката ѝ в TikTok я превърна в модерен феномен и поднови фен базата ѝ. 

“The Land Is Inhospitable and So Are We” e описан от самата певица като “най-американският ѝ албум”, следствие на преместването ѝ в Нешвил преди три години. Слушайки записа, разбираме какво има предвид, макар че трудно бихме могли да си говорим за типично кънтри или американа звучене. Синтовете от “Laurel Hell” са заменени от pedal steel китара и цигулки. Откриващите парчета “Bug Like an Angel” и “Buffalo Replaced” потвърждават, че Mitski е страхотна дори, когато минималистичните аранжименти оставят гласа ѝ в светлината на прожекторите. Въпреки това, “The Land…” е албум на фините детайли, а органичния chamber pop вайб го превръща в специално преживяване, криещо редица приятни изненади.

Текстовете блестят както с магически реализъм, така и с одухотворяване на всекидневието – примери за това са насекомото на дъното на чашата във вече споменатата “Bug Like an Angel”, както и актът на изяждане на цяла торта в “I Don’t Like My Mind”. Албумът резонира с красива образност и сурова емоционалност, предлагайки меланхолична утеха. Не липсва и романтика – в красивата “Heaven” певицата се “превива като върба” под топлия глас на любимия си. Звученето на композицията поразява с красивия си аранжимент, който става все по-пищен и продължава да се разгръща с всяка изминала секунда. В “My Love Mine All Mine” пък Mitski противопоставя сигурността на една връзка с неизбежността на смъртта.

Много музиканти биха дали всичко, за да имат толкова отличителен и разнообразен облик като този на Mitski. Звездата пресъздава крехката сърдечна болка на лирическите си герои също толкова умело чрез поетични балади, колкото и в бляскави синтпоп парчета. “The Land Is Inhospitable and So Are We” е постижение дори само с това, че успява да се открои в разнообразната ѝ дискография, без да се отклони твърде драстично от разпознаваемия ѝ почерк. Взети поотделно, песните в албума са впечатляващи, но силата им се увеличава значително като част от едно по-голямо цяло.

8.5/10

Слушайте в Spotify и Apple Music.