Всички познаваме сюжета – инди режисьор, създал чудеса с по-малък бюджет, получава възможност да реализира блокбъстър. Новият албум на Regina Spektor е музикалния еквивалент на това. Нюйоркчанката с руски корени изгрява на сцената в началото на века с оригинални пиано парчета, които ѝ осигуряват престижни концертни участия и дует с The Strokes. Две десетилетия по-късно осмият ѝ студиен проект “Home, before and after” е решен да я изстреля в друго съзвездие.
Този път Regina си партнира с редица големи имена в музикалната индустрия, но заради пандемията записва партиите си сама в преустроена църква в северната част на Ню Йорк, а оркестралните партии са записани на по-късен етап в Северна Македония. Песните в “Home, before and after” са значително по-сериозни и драматични и избягват характерния инди-поп вайб на предните два записа. Също така те съдържат някои от най-амбициозните идеи на певицата. Въпреки че лесно бихме могли да проследим фолк корените на Spektor от някои песни, експериментални избухвания като “Up The Mountain” и “Spacetime Fairytale” изцяло променят траекторията на творчеството ѝ.
Освен че е една от най-енергичните песни в албума, “Up The Mountain” залага на ексцентричен изказ в духа на късната Fiona Apple. Непредвидимият аранжимент би паснал перфектно в шедьовъра “Fetch the Bolt Cutters” или евентуалното му продължение. Междувременно “Spacetime Fairytale” е почти 9-минутен епос, разгръщащ се като класическа симфония и предизвикваща традициите на поп жанра. Вълнуваща е и поетичната “Loveology”, в която Regina разсъждава за красотата на човешкото общуване и намирането на утеха в други хора.
Не всички парчета държат това високо ниво, но комбинацията от простота и сложност, тъга и вяра, думи и звуци, превръщат “Home, before and after” в достойна нова страница в кариерата на Regina Spektor. Записът гради върху вече разпознаваемия ѝ стил и едновременно с това поема по интересни нови пътища.
8/10
Слушайте в Spotify и Apple Music.