Доскоро името Sophie Ellis-Bextor не резонираше с повечето американци, особено с тези, които не са запознати в дълбочина с английската поп сцена от миналото. Въпреки дългата си музикална кариера, датираща от 90-те години на миналия век, британката остава сравнително неизвестна в Щатите. Нито една от песните ѝ не успява да влезе в американските класации. От друга страна, успехът ѝ в Обединеното кралство е безспорен с цели девет хита, които влизат в топ 25 между 2000 и 2007.
През последните седмици песен от дебютния албум на Sophie Ellis-Bextor “Read My Lips” се сдоби с неочаквана популярност, благодарение на включването ѝ във финалната сцена на провокативния филм на Emerald Fennell “Saltburn”. Независимо дали сте гледали лентата или сте попаднали на стотици TikTok видеа, със сигурност сте чули “Murder on the Dancefloor”.
Всеки път, когато отворя TikTok или Instagram, фийдът ми е залят от meme-та и реакции на “Saltburn”, въпреки че премиерата на филма беше още през ноември. Наскоро филмът стана общодостъпен в Prime Video и това допринесе за още по-значителния скок на “Murder on the Dancefloor”. Независимо, дали ще срещнете колажи с ‘bathtub water’ или умело монтирани клипове, улавящи същността на героя на Barry Keoghan, мелодията на “Murder on the Dancefloor” е неразделна част от аурата на филма.
Решението на Emerald Fennell да включи парчето на Sophie в “Saltburn” не е случайно. В комбинация с “Time to Pretend” на MGMT, “This Modern Love” на Bloc Party и “Rent” на Pet Shop Boys, музиката във филма умишлено обвързва мейнстрийм поп и инди рок със сюжетната линия, фокусирана върху чупливия материализъм на висшата класа.
“Read My Lips” е един подценен денс албум, който успешно съживява диско жанра в началото на века. Продуциран от Moby, басиста на Blur Alex James и фронтмена на New Radicals Gregg Alexander, записът демонстрира таланта на Sophie Ellis-Bextor и потенциала ѝ да пълни зали и стадиони… който никога не се осъществява.
През последните години сме свидетели на възраждането на пост-диското в стрийминг платформите и това се оказва подходящ момент за завръщането на Sophiе. За някои може да изглежда объркващо твърдението, че нейната музика чак сега се “радва на дължим успех”, имайки предвид успехите и във Великобритания. Разбираме този скептицизъм, но истината е, че в Америка често изключителни международни поп звезди се изплъзват от радара.
Успехът на Sophie Ellis-Bextor вероятно няма да се доближи до този на Kate Bush и “Running Up That Hill” преди година и половина, но въпреки това, случващото се е истинско чудо, благодарение на пламенните стрийминг навици на Gen-Z и тенденциите на съвременния интернет – все пак “Murder on the Dancefloor” вече натрупа над 235 милиона слушания в Spotify.
Последиците от тази новооткрита любов към Sophie Ellis-Bextor остават неясни. “Saltburn” е последния филм, който привлече публиката към кината въз основа на слухове за въздействието му. Истината е, че той дори не е толкова шокиращ, колкото беше възприет първоначално. Но насладата, която “Murder on the Dacenfloor” носи на хората, подчертава силата, която качествената поп музика може да има – независимо, дали съществува самостоятелно или е в синхрон с незабравим кинематографичен момент.