Orville Peck – Stampede

публикувано на

|

гледания

и

коментара

Orville Peck е майстор на загадъчното изкушение. Той се появи за първи път на инди сцената през 2019 година, а каубойската шапка, маската с ресни и вкусът му за мода моментално завладяха публиката. Интригата около личността му първоначално засенчи музиката – добре обмислена стратегия, която продължава да поддържа дискусиите около Peck и днес. Зад тази мистерия се крие Daniel Pitout – музикант от южноафрикански произход, който понастоящем записва за Warner Records. Уникалната смесица от рокабили, кънтри и мрачен куиър поп на Orville си спечели одобрението на критиката и преданата фенска маса. Неговото звучене дори му донесе престижни сътрудници, като Shania Twain, която взе участие в EP-то му “Show Pony”.

Стимулиран от тласъка на успеха си досега, Orville Peck навлиза в нова територия със “Stampede” – тази на дуетните албуми (нещо обичайно за кънтрито от 70-те и 80-те години). Проектът е колекция от кавъри и авторски парчета, в които участват разнообразни артисти, което води до смесени резултати. Макар че записът често носи приятни емоции, експериментите на каубоя с тази динамика са непостоянни. Песни като “Death Valley High” с Beck първоначално обещават интересна заигравка с фънк звучене, но в крайна сметка се сриват поради безлична horn секция и неуместен рап куплет. Дуетът с Elton John в “Saturday Night’s Alright (For Fighting)” също разочарова и звучи, като дразнещ кавър, по-подходящ за мюзикъл на Netflix.

По неравния терен на “Stampede” някои песни правят добро впечатление. “The Hurtin’ Kind” с Midland се откроява, подчертавайки силните вокали на Orville Peck в запомнящ се кънтри-поп аранжимент. Адаптацията на “Papa Was a Rodeo” с Molly Tuttle е смела и вдъхновена повест за пътешественика. Вдъхновената от мариачи звученето “Miénteme” с Bu Cuaron е енергично и изненадващо латино поп парче, а “Midnight Ride” е диско бижу със зареждащ припев, в който таланта на поп кралицата Kylie Minogue изпъква. Неостаряващата мъдрост на Willie Nelson оставя отпечатък върху “Cowboys Are Frequently Secretly Fond of Each Other“, а Noah Cyrus и Peck си хармонизират по красив начин в нежната балада “How Far Will We Take It?“. Въпреки че тези акценти си заслужават, те не могат да прикрият цялостната липса на хомогенност в албума. От тази гледна точка “Stampede” прилича повече на компилация от самостоятелни песни, отколкото на изцяло завършен проект.

Както вече разбрахте, “Stampede” се отличава с впечатляващ списък от гости. И все пак, въпреки че звездната сила е неоспорима, Orville Peck се затруднява с превръщането на проекта в нещо по-специално. Албумът често звучи разпокъсано, тъй като се колебае между почтителното преклонение пред класическото кънтри и прекомерения блясък на днешната музика. За артист, известен с характерното си звучене, “Stampede” е неочаквано отклонение.

7/10

Слушайте в Spotify и Apple Music.

Сподели
Тагове

Препоръчваме:

Албумите на 2023 година

Ако четеш това, поздравления! Ти оцеля поредната ужасна година от нашето съвремие! За твой късмет, музиката продължава да е насреща, да ни обединява и...

Историята зад най-емблематичните обложки тази година

Визуалната идентичност на някои от най-важните албуми на 2024 година е толкова интересна, колкото и музиката в тях. Радваме се, че дори в епохата...

Пет качествени албума от ноември, които може би сте пропуснали

Осъзнаваме, че безкрайния списък от нови издания може да ви погълне. Затова след изминаването на всеки месец LOUD напомня за пет нови албума, които...

Последни публикации

Подобни статии

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here