Kelly Lee Owens – Dreamstate

публикувано на

|

гледания

и

коментара

Четвъртият албум на Kеlly Lee Owens се появява след успешно турне в големи зали и признанието на най-голямата поп сензация на 2024 година Charli xcx. И все пак, в типичния стил на британката, „Dreamstate“ не се подчинява на очакванията. Kelly остава магнит за впечатляващи сътрудници. Този път обаче изборът на колаборатори е особено показателен. Tom Rowlands, който размива границите на електронната музика още от 90-те години като едната половина на Chemical Brothers, и Bicep, чийто възход съвпада с възхода на самата Owens, играят ключови роли. 

В „Dreamstate“ Kelly Lee Owens се опитва да съчетае ефирните текстури, които са характерни за творбите ѝ, с мелодична изтънченост. Този албум се вглежда в деликатното взаимодействие между реалността и въображението, като кани слушателите в мечтателно преживяване. И все пак рискът от тази покана е, че понякога ги оставя да се лутат между увлечението и унесеността. В текстовото съдържание на албума сякаш му липсва дълбочина, която да съответства на стремежа. Да се улови неописуемият екстаз на трансцендентността на дансинга не е лесно и „Dreamstate“ се препъва точно там-  текстове като „higher and higher I go“ и „wanting pure euphoria“ звучат изтъркано. 

Макар че „Dreamstate“ постига музикална хомогенност, албумът така и не успява да намери деликатния баланс между задвижващото и покоя. Откриващата песен „Dark Angel“ въвежда нежните вокали на Kelly Lee Owens, покрити в reverb, на фона на елегантни синтове. Но с преминаването в заглавното парче, първоначалната инерция започва да отслабва. „Ballad (In the End)“, написана в съавторство с Tom Rowlands, плува в тихи космически похвати, струнни инструменти и пулсиращи електроники, като предоставя естествен контекст за копнежа на Owens за „нещо по-голямо от нея“. Това търсене обаче се оказва неуспешно, тъй като „Dreamstate“ така и не достига грандиозната кулминация, която търси. Албумът блести най-много там, където Kelly експериментира с ембиънт атмосферата, а вокалите и продукцията ѝ летят свободно, а не са приковани към изискванията на клуба. Закриващото парче „Trust and Desire“ е прекрасен пример за това, премахвайки бийтовете, които доминират в по-голямата част от записа.

Въпреки заглавието си, “Dreamstate” не е толкова вълнуващ, колкото „Inner Song“, въпреки че непредвидимостта му придава известен чар. В най-добрия случай четвъртият албум на Kelly Lee Owens пленява, когато музиката му въздейства и текстовете докосват душата. И все пак не всяка песен стига тези висоти, което прави албума на места красиво фрагментиран, а на други – едва забележим.

6/10

Слушайте в Spotify и Apple Music.

Сподели
Тагове

Препоръчваме:

Албумите на 2024 година

2024 година беше феноменална за музиката! Границите между жанровете продължиха да се размиват – артисти, които някога бяха любимци на алтернативната сцена, се издигнаха...

Албумите на 2021 година

2021 година беше паметна. Докато изживявахме загубата на света такъв, какъвто го познаваме, изкуството ни даде възможност да забавим темпото, да се обърнем към...

Музикалното сбогуване на Simon & Garfunkel с Bridge Over Troubled Water

Годината е 1970 - време на преходи и културни сътресения, които бележат края на две музикални епохи. Докато разпадането на The Beatles се случва...

Последни публикации

Подобни статии

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here