Kali Uchis продължава музикалното си развитие с “ORQUÍDEAS” – испаноезичното продължение на замечтания и сексуален “Red Moon in Venus” (част от класацията на LOUD за най-добри албуми на 2023). Демонстрирайки културната си флуидност, певицата прескача с лекота между жанрове и езици и създава все така оригинални песни, които възпяват любовта и загубата.
Израснала между Съединените щати и Колумбия, Kali Uchis черпи вдъхновение от латино поп, хип-хоп и джаз легенди като Billie Holiday и Ella Fitzgerald. Кръстен на едно от най-разпознаваеми цветя в Колумбия, “ORQUÍDEAS” отдава почит на родовите корени на звездата, като задълбава в спецификите на латино стилове, като болеро, салса и регетон.
Заобиколена от звезден състав от гости (сензацията KAROL G, мексиканецът Peso Pluma, доминиканския рапър El Alfa, JT от City Girls и пуерториканеца Rauw Alejandro), Kali Uchis решава да заложи на по-директен подход, ориентиран към парти атмосфера и песенно начало. За разлика от “Red Moon in Venus”, който разчиташе повече на цялостното внушение и хомогенността, в “OREQUÍDEAS” песните функционират добре и като самостоятелни единици.
Отнесеният диско удар “Igual Que Un Ángel” и регетон преработката на “No Hay Ley” вероятно ще се превърнат в хитове сред ЛГБТ+ общността, предвид инклузивните си текстове и бисексуалната идентичност на Kali. “Muñekita” пък залага на различни честоти и семплира емблематичното “Papi Chulo” на Lorna. Връхната точка на албума, обаче е болеро сингъла “Te Mata”, възпяващ емоциите на токсична връзка с драматизма на Amy Winehouse – несъмнено един от най-впечатляващите вокални моменти на Kali Uchis досега.
Докато “Red Moon in Venus” притежаваше духа на класическо R&B, “ORQUÍDEAS” е по-труден за категоризиране. Четвъртият албум на Kali Uchis сигнализира за амбицията ѝ да се превърне в един от главните герои на латино сцената – цел, която е напълно постижима на този етап.
8/10
Слушай в Spotify и Apple Music.